top of page

4 kroki do uzyskania bardziej wydajnej firmy

Zaktualizowano: 21 kwi 2023

Ostatnie 4 lata pokazały, że wszystkie rzeczy, które uważaliśmy za pewne, nimi nie są. Wchodząc w rok 2023, już wiemy, że sytuacja nie zmierza ku końcowi. Czasy niepewności trwają nadal, więc warto przygotować się na każdą ewentualność, by wyjść z tych doświadczeń jeszcze silniejszym.


Lepsza wydajność pracowników


Niepewne środowisko powoduje wiele negatywnych skutków i żadna branża nie jest na nie odporna. Analizując różne przedsiębiorstwa, możemy się spodziewać różnego stopnia wpływu, ale zauważam łączący ich wspólny wątek. W każdym przypadku istnieje zwiększone zapotrzebowanie na wgląd w dane i elastyczność opartą na technologii. Pozwala to potwierdzić pozycję technologii w centrum strategii inwestycyjnej w celu osiągnięcia wzrostu organizacji.


Pozwala to potwierdzić pozycję technologii w centrum strategii inwestycyjnej w celu osiągnięcia wzrostu organizacji.

Chociaż inwestowanie w technologię jest kluczowe, a wydatki rosną, to niestety nie oznacza to, że firmy przerzucą całe swoje wydatki w stronę IT. Dlatego myślący przyszłościowo zacznij podejmować działania już teraz, aby wzmocnić pozycję swojej firmy. Bez względu na branżę, istnieją cztery sprytne posunięcia, które możesz wykonać, aby pomóc przetrwać każdą burzę gospodarczą.


1. Zoptymalizuj wydatki na chmurę

Chmura, chmura, chmura... Wszędzie tylko chmura. Jest to globalny trend, który umożliwia jeszcze lepsze zarządzanie infrastrukturą. Więcej o trendach w artykule:

Sześć zadziwiających, globalnych trendów ERP na 2023 . Stąd temat jest aktywnie poruszany we wszystkich mediach.


Jeśli posiadasz już rozwiązanie chmurowe to dobry czas, aby przeprowadzić kontrolę finansową Twojego budżetu technologicznego. Jeśli nie- zastanów się nad jej wdrożeniem.

Zidentyfikuj możliwości obniżenia kosztów eksploatacji i uwolnienia środków na inwestycje w transformację i nowe możliwości technologiczne. Szczególnie zwróć uwagę na wydatki na technologię, które poczyniłeś w okresie od ostatniego spowolnienia gospodarczego. Jeśli przeanalizujesz wydatki na chmurę, to zauważysz, że ich koszty zmieniły się od niskich w bardzo wysokie. Zweryfikuj czy oby na pewno nie możesz zainwestować tych pieniędzy bardziej efektywnej. Pamiętaj, że nie posiadasz serwerów w chmurze, tylko je „wynajmujesz”. Tak więc wykorzystanie i koszty powinny być elastyczne, zwiększać się i zmniejszać. Wykorzystuj je optymalnie zgodnie z obecnym zapotrzebowaniem.

Jak zoptymalizować wydatki? Przybliżę Ci prosty przykład. Posiadasz środowisko testowe, które używasz sporadycznie lub wcale. A może potrzebujesz wyłącznie bazy testowej, a nie całego odosobnionego serwera? Przeanalizuj rachunki od swoich dostawców usług w chmurze. Często składają się z wielu elementów. Możesz zwrócić się do dostawcy o ponowne przeanalizowanie Twojego przypadku.


2. Zwiększ automatyzację

Jeśli Twój budżet IT, a być może cała Twoja firma, znajduje się pod presją finansową, automatyzacja większej liczby procesów biznesowych jest naturalnym krokiem. Natomiast ważne jest, aby automatyzować procesy strategiczne. Mowa tu o procesach proceduralnych, powtarzalnych zadaniach, które nie tylko obniżają koszty, ale również uwalniają talenty do bardziej wartościowych, bardziej strategicznych działań. Dzięki temu Twoja firma może robić więcej przy mniejszej liczbie osób, lepszej wydajności oraz osiągać lepsze wyniki. Więcej na temat zalet automatyzacji w artykule:


3. Otwarcie rozmawiaj z dostawcami o ograniczeniach budżetowych

Rozmawiaj z dostawcami o ograniczaniu kosztów, z jakim się mierzysz, a ich reakcja może Cię mile zaskoczyć. Traktuj ich jako prawdziwych partnerów biznesowych i daj im możliwość zasugerowania sposobów obniżenia kosztów. Jeśli współpracujesz z profesjonalistami to prawdopodobieństwo, że wrócą z kreatywnymi pomysłami, jest bardzo duże. Elastyczność w biznesie i otwartość na zmiany jest bardzo ważna. Niezależnie od tego, czy chodzi o outsourcing, insourcing czy coś innego, Twoi dostawcy lub partnerzy często mają świetne pomysły. Zbudowanie takiej relacji z dostawcami przysporzy Ci na pewno wiele korzyści, a i oni zostaną bez szwanku, bo będą mogli liczyć, że w czasach pozytywnej koniunktury również powierzysz im swój biznes.


4. Przejrzyj licencje i subskrypcje oprogramowania

Przy dużej liczbie pracowników organizacja może mieć problem z panowaniem nad licencjami i subskrypcjami. Przez co koszty użytkowania oprogramowania są wyższe, niż powinny. Można ten problem rozwiązać na wiele sposobów. Pierwszym z rozwiązań jest podjęcie kroków w celu optymalizacji opłat abonamentowych. W przypadku drogich licencji musisz sprawdzić, czy użytkownicy korzystają z oprogramowania lub nawet z poszczególnych funkcjonalności. Jeśli chcesz, poproś o pomoc dostawce. Innym, sposobem jest identyfikacja możliwości oszczędności wynikających z używania komponentów open source zamiast oprogramowania komercyjnego. Zweryfikuj też umowy serwisowe według raportów za poprzednie lata, czy w optymalny sposób wykorzystujesz ilość wykupionych godzin. Może posiadasz umowę na stałą liczbę godzin, np. 20, a wzeszłym roku zużywałeś tylko 10 miesięcznie.


Mając na uwadze te cztery kroki i dążąc do obniżenia kosztów w obliczu ciągłej niepewności, możesz ulec pokusie anulowania projektu na końcowym etapie, aby powstrzymać wydatki. Ale jeśli ten projekt obejmuje wycofanie aktywów lub pozbycie się centrum danych, firmy powinny naciskać na realizację z wielu powodów. Jednym z nich jest to, że zatrzymując się, przedłużą dług technologiczny w przyszłości, aby uzyskać krótkoterminową korzyść. Innym jest to, że po zakończeniu koszty utrzymania, podobnie jak w przypadku serwerów lokalnych, znikną. Więc nie zatrzymuj się przed linią mety i nie zaniedbuj realizacji oszczędności.

217 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page